Kisahku Dalam Menyiapkan Tesis

Assalamualaikum Semua.....

Sebelum tu, saya memohon maaf di atas kelewatan menyiapkan laman ini....Seperti kengkawan yang lain.... kami diletakkan di bawah penyeliaan Dr Saemah dan Dr Hajah Siti Fatimah...Kami dikehendaki membuat membuat berkaitan dengan tajuk... "PENGINTEGRASIAN SUMBER MAKLUMAT DARI LAMAN WEB UNTUK PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN .....ikut tajuk masing-masing"...Kami satu kumpulan ada 21 0rang semuanya...so, bolehlah bincang2 mana yang tidak difahami...Coretan saya akan bermula pada minggu pertama sebagaimana yang kawan2 buat...


1.BELAJAR MEMAHIRKAN BLOG
Belajar buat blog ni saya dah belajar dari sebelum praktikal lagi...tapi sebelum di bagi tugasan lanjut lagi, minggu ni saya belajar lebih mendalam lagi..Sebok cari template untuk blog...tak puas hati dengan template yang ada, apa lagi tukar jer...huhu buang masa jer..

2.FAHAMI TUGASAN YANG DIBERIKAN
Saya bersama rakan2 berusaha untuk memahami tugasan yang diberikan. Apa yang saya faham, kami dikehendaki buat adalah :
- Buat blog berkaitan satu tajuk dalam P & P ( tajuk bebas )
- Menganalisis laman web yang berkaitan dengan tajuk pilihan
- Buat laporan
- Menjalankan esperimen ke atas blog yang telah disiapkan ke atas pelajar

3.MEMBUAT TINJAUAN LITERATUR
Saya juga melakukan penyelidikan ke atas laman2 web pendidikan Islam yang lain, bahan2 bacaan, artikel, jurnal dan sebagainya supaya saya dapat pengetahuan yang lebih mendalam lagi..

4.MENCARI TAJUK
Seperti kawan2 yang lain, saya mempunyai kesukaran untuk memilih tajuk yang sesuai..Pilih punya pilih, saya pun pilih tajuk ni. membuat berkaitan dengan tajuk...
"PENGINTEGRASIAN SUMBER MAKLUMAT DARI LAMAN WEB UNTUK PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN IMAN DAN JIHAD" PENDIDIKAN AL-QURAN DAN SUNNAH TINGKATAN 4

5.MEMBUAT KERANGKA KONSEP
Sebelum saya mencari laman web yang lebih khusus, saya kene buat peta konsep dulu supaya senang nak tengok objektif sebenar pencarian saya..Berdasarkan peta konsep, saya boleh mencari laman yang berkaitan..



6.MELIHAT SECARA RAWAK LAMAN WEB YANG BERKAITAN DENGAN TAJUK IMAN DAN JIHAD
Tanpa buang masa, saya pun mencari laman web yang berkaitan berpandukan peta konsep..susah jugak cari ni. banyak yang tidak berkaitan...

7.MEMBINA BORANG PENILAIAN
Hmm..saya telah buat borang pembahagian laman web dalam Excel je..senang sikit...macam biasa buat 10 petak mengikut kriteria yang ada..

8.MENILAI LAMAN WEB
Adui...ni part paling payah dalam tugasan ni...berminggu saya kena menilai laman web orang lain...

Thursday, October 9, 2008

0 Comments:

 
......Laman RefleksiKu... - Wordpress Themes is proudly powered by WordPress and themed by Mukkamu Templates Novo Blogger